មជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មក្នុងស្រុកដ៏សំខាន់របស់ចិនបានកើនឡើងលើសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនទំនិញបន្ទាប់ពីសង្គ្រាមពន្ធគយរវាងសហរដ្ឋអាមេរិក-ចិន ត្រូវកាត់បន្ថយដោយកិច្ចព្រមព្រៀង

នៅក្នុងឧទ្យាន Chongqing International Logistics Hub, China-Europe Railway Express និង New International Land-Sea Trade Corridor កំពុងគ្រប់គ្រងរថភ្លើងដឹកទំនិញរាប់ពាន់គ្រឿងជារៀងរាល់ឆ្នាំទៅកាន់តំបន់អឺរ៉ុប អាស៊ីកណ្តាល និងអាស៊ីអាគ្នេយ៍។ ទោះបីជាវាមានចម្ងាយជាង ១០០០ គីឡូម៉ែត្រពីកំពង់ផែសមុទ្រដែលនៅជិតបំផុតក៏ដោយ វាគឺជាមជ្ឈមណ្ឌលដឹកជញ្ជូន និងពាណិជ្ជកម្មដ៏សំខាន់នៅភាគនិរតីនៃប្រទេសចិន ដែលបម្រើការជាថ្នាំងដ៏សំខាន់នៅក្នុងគំនិតផ្តួចផ្តើមខ្សែក្រវាត់ និងផ្លូវ (BRI) របស់ប្រទេសចិន ដែលតភ្ជាប់ទីផ្សារក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិតាមរយៈផ្លូវដែក ផ្លូវថ្នល់ និងការដឹកជញ្ជូនពហុទម្រង់។ នៅខែឧសភា ឆ្នាំ ២០២៥ មជ្ឈមណ្ឌលដឹកជញ្ជូនរបស់ទីក្រុង Chongqing បានមើលឃើញកំណើនចំនួនពីរខ្ទង់ ដែលដឹកនាំដោយផ្លូវដែកចិន-អឺរ៉ុប និងពាណិជ្ជកម្មអាស៊ាន។ រថភ្លើងប្រហែលជា២០ខ្សែចេញដំណើរនៅទីនេះជារៀងរាល់ថ្ងៃ ខ្លះឆ្ពោះទៅកាន់ប្រទេសរុស្ស៊ី ខ្លះទៀតឆ្ពោះទៅអឺរ៉ុបឆ្លងកាត់អាស៊ីកណ្តាល។ ការនាំចេញកំពូលរួមមានផលិតផលអេឡិចត្រូនិច EVs និងគ្រឿងម៉ាស៊ីន ហើយការនាំចូលកំពូលរួមមានគ្រឿងបន្លាស់រថយន្ត ទំនិញប្រណីត និងឧបករណ៍វេជ្ជសាស្ត្រ។ លោក Han Chao ជាអនុប្រធានគ្រប់គ្រងទូទៅនៃ Chongqing International Logistics Hub Park បាននិយាយថា “ស្ថានភាពអន្តរជាតិមានផលប៉ះពាល់លើផ្លូវដែកចិន-អឺរ៉ុប អ៊ិចប្រេស ប៉ុន្តែផលប៉ះពាល់មានកម្រិតដែរ។ “វាបានរក្សាប្រតិបត្តិការជាប្រចាំ បើទោះបីជាមានផលប៉ះពាល់លើការផ្លាស់ប្តូរនៃស្ថានភាពអន្តរជាតិក៏ដោយ”។ អ្នកកាសែតដែលមកទស្សនាមជ្ឈមណ្ឌលនេះបានមើលឃើញថាការចាកចេញរបស់រថភ្លើងដឹកទំនិញចិន-រុស្ស៊ី ដោយលោក Han បាននិយាយថា “យើងមានសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនចិន-រុស្ស៊ីជាទៀងទាត់ ជាមួយនឹងរថភ្លើងមួយ ឬពីរខ្សែជារៀងរាល់ថ្ងៃ ប្រសិនបើមានទំនិញគ្រប់គ្រាន់” ។ ការនាំចេញសំខាន់ៗទៅកាន់ប្រទេសរុស្ស៊ីគឺផលិតផលរថយន្ត ផលិតផលគ្រឿងម៉ាស៊ីន និងអគ្គិសនី ក៏ដូចជាផលិតផលឧស្សាហកម្មធុនស្រាលដូចជាសម្លៀកបំពាក់”។ ចំងាយ៥០០គីឡូម៉ែត្រខាងក្រោមនៃទីក្រុង Chongqing តាមដងទន្លេ Yangtze គឺជាកំពង់ផែ Yangluo ក្នុងទីក្រុង Wuhan ភាគកណ្តាលរបស់ប្រទេសចិន។ ស្ថិតនៅកណ្តាលដងទន្លេដ៏វែងបំផុតរបស់ប្រទេសចិន កំពង់ផែនេះបានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការតភ្ជាប់តំបន់ឆ្នេរភាគខាងកើតរបស់ប្រទេសចិនជាមួយនឹងតំបន់ដីគោកភាគខាងលិច។ វាបម្រើជាមជ្ឈមណ្ឌលចែកចាយដ៏សំខាន់សម្រាប់ទំនិញដូចជា រថយន្ត គ្រឿងអេឡិចត្រូនិក និងផលិតផលកសិកម្ម ដែលសម្រួលដល់ពាណិជ្ជកម្មទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេស។ នៅឆ្នាំ ២០២៤ ការដឹកជញ្ជូនកុងតឺន័រប្រចាំឆ្នាំរបស់កំពង់ផែ Yangluo លើសពី ២លាន TEUs ជាមួយនឹងសមត្ថភាពដឹកជញ្ជូនទំនិញទូទៅលើសពី១០០លានតោនដែរ។ មន្ត្រីកំពង់ផែបាននិយាយថា កាលពីខែមេសា ការនាំចេញទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកស្ទើរតែត្រូវបានផ្អាកទាំងស្រុងដោយសារតែការដាក់ពន្ធខ្ពស់ទៅវិញទៅមករវាងប្រទេសចិន និងសហរដ្ឋអាមេរិក។ ប៉ុន្តែអ្វីៗកំពុងវិលទៅរកភាពធម្មតាវិញបន្ទាប់ពីពាក់កណ្តាលខែឧសភា នៅពេលដែលរដ្ឋាភិបាលទាំងពីរឈានដល់កិច្ចព្រមព្រៀងមួយដើម្បីដកថយពីការរឹតបន្តឹងសង្រ្គាមពន្ធគយរវាងគ្នាទៅវិញទៅមក។ លោក Yu Liqi អនុប្រធានគ្រប់គ្រងទូទៅនៃមជ្ឈមណ្ឌលប្រតិបត្តិការ និងដឹកជញ្ជូនកំពង់ផែ Hubei បាននិយាយថា “ឥឡូវនេះវាត្រូវបានដំណើរការឡើងវិញ។ ទិន្នន័យបឋមបង្ហាញពីកំណើនប្រចាំខែប្រហែល ៨-១០% ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំក្នុងខែឧសភា ដែលជំរុញដោយការងើបឡើងវិញនៃការបញ្ជាទិញពីសហរដ្ឋអាមេរិក និងការកើនឡើងនៃតម្រូវការពី EU និងបណ្តាប្រទេសអាស៊ាន៕

 

សម្រួលអត្ថបទ៖ Borinika Sopharin Em